Improving your IT
products and services

MGLC gezondheidszorg 234_tcm46-114510 MGLC gezondheidszorg_tcm46-115357

Waarom het kledingmaatadvies na technische innovatie niet succesvol werd ...

Een kledinguitleveringsbedrijf heeft zijn proces aangepast van handmatig meten naar digitaal meten van klanten. Om het meetinstrument in te passen in het proces zijn extra modules ontwikkeld om klantregistratie en maatadvisering goed te laten verlopen. Het werkproces rond het meetinstrument is geïnnoveerd, maar de verwachtingen van de innovatie zijn hoger dan de resultaten laten zien. De werking van de maatadvisering wordt in twijfel getrokken.

Vanuit onze visie schatten we in dat we ons niet moeten beperken tot het werkproces rond het meetinstrument en de maatadvisering maar stellen voor de twee hoofdprocessen van het kledingbedrijf van begin-tot-eind in de analyse te betrekken. De processen kledinguitlevering en kledingontwikkeling zijn door maatvoering nauw met elkaar verbonden en worden doorgelicht op cruciale beslismomenten en knelpunten.

... het afstemmen van techniek, werkprocessen, informatie en denkpatronen

Door vanuit verschillende invalshoeken de processen te analyseren ontdekken we dat er technisch en procesmatig onvoldoende meeveranderd is met de invoering van het instrument. Met onze visie integreren we de sterke kanten van informatie-inwinning en -beheersing en de betekenis van maatsystemen en maatvoering voor de te leveren dienst. De informatie die men inwint met het meetinstrument creëert een database met zowel cruciale informatie over de individuele klant voor een persoonlijk maatadvies als ook over alle klanten als doelgroep waar de maatvoering op gebaseerd zal worden.

Het zelf opnemen van een kledingmaat door een klant is achterhaald, zelfs voor klanten die nog niet digitaal zijn gemeten. Voor hen kan goed gebruik worden gemaakt van informatie uit eerdere bestellingen. Om te zorgen voor goede informatiebeheersing zal bij bestellingen onderscheid gemaakt moeten worden tussen klanten en derden, en moet in de communicatie met klanten hier veel aandacht aan worden besteed. En maatadvisering kan verbeterd worden door meer dan het gangbare aantal parameters als criterium te hanteren.

© Hin-stap-spring Consultancy